lørdag den 8. marts 2014

Der kom lige et liv forbi og fyldte peberfrugter

Uha det er lang tid  siden at jeg har fået lagt noget op her på bloggen. Der har været lidt rigeligt at se til. Der kom lige et liv forbi hvori der skulle tages nogle store beslutninger alt imens alle de dersens dagligdags ting også tog deres plads.
Der er derfor heller ikke lavet særligt meget spændende mad. Vi har dog stadig spist LCHF fordi jeg bare ikke har lyst til at undvære det. Jeg får så mange virkeligt gode bivirkninger af at spise denne kostform. De aller bedste er at jeg sover fantastisk om natten, jeg har fået en rolig mave og ikke mindst virkeligt stabilt blodsukker.
Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at spise sådan her mere.

Forleden stod menuen på fyldte peberfrugter. Jeg har spist en del fyldte peberfrugter på ferier i Grækenland, det er dog tit at der der også er kogte ris i farsen. Her kværnede jeg nogle hørfrø til melagtig konsistens. Det fungerede rigtigt godt.

6 stk

6 peberfrugter
500 g hakket oksekød
1 løg
3 fed hvidløg
1 æg
2 spsk hytteost
4 spsk fintkværnede hørfrø
chilipulver
paprika
oregano
spidskommen
salt og peber
et par håndfulde revet ost

Rør farsen af hakket oksekød, krydderier, æg, hytteost, hørfrø, løg og hvidløg. Sæt den til side.
Opvarm ovnen til 160 grader varmluft.
Skær toppen af peberfrugterne og rens dem for kerner.
Fyld farsen i peberfrugterne og sæt låget på. Giv dem en halv time i ovnen.
Tag dem ud og drys den revet ost på og giv dem 10 minutter mere.
Server med salat.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar