tirsdag den 11. marts 2014

Pizzasnegle LCHF

Det er for mig altid mere indbydende når madpakken varierer lidt indimellem. Jeg arbejder af og til i aftenvagter og her må madpakken gerne skille sig lidt ud fra madpakkerne i dagvagterne. Da jeg så så denne opskrift på pizzasnegle kunne jeg ikke modstå og havde heldigvis alle ingredienser hjemme.
Der er en super dejlig smag i, lidt fedtede, men bliver altså lidt tørre på 2. og 3. dagen.
Jeg havde nok gjort dejen lidt for våd, jeg kunne i hvert fald ikke trykke den ud på bagepapiret. I stedet måtte jeg rulle den ud mellem 2 stykker bagepapir, og trække det øverste af efter den havde fået ca 5 minutter i ovnen før jeg kunne putte fyld på.

12 stk
3 æg
1½ dl piskefløde
50 g sesammel

½ dl Husk
1 knsp salt
1½ tsk bagepulver

Fyld:
Skinke i strimler
1 glas pesto
yndlings ost, så meget du kan lide. Jeg brugte cheddar.
oregano

Pisk æg og fløde sammen. Pisk resten af ingredienserne i. Lad dejen hvile 10 minutter.
Opvarm ovnen til 180 grader varmluft.
Fugt hænderne og tryk dejen ud til en firkant på et stykke bagepapir, rul den eventuelt ud mellem 2 stykker bagepapir hvor det øverste er fugtet med vand så det kan trækkes af efter det er rullet ud.
Fordel først pestoen på dejen, derefter skinke og revet ost. Drys med oregano.
Rul så firkanten til en roulade ved hjælp af bagepapiret.
Skær dejen i 12 stykker og læg dem i muffinsforme. Drys dem igen med revet ost.
Bag dem i ca 20 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar