tirsdag den 11. februar 2014

Brownie LCHF

Denne edder skønne brownie er skøn som konfekt, kan bruges som dessert eller som über luksus når du bare trænger.
Jeg har fundet den i Jane Faerbers kogebog "Spis dig mæt og glad".
Jeg skulle have den med til en sammenkomst med 16 yderst kageelskende modtagere.
De kender intet eller meget lidt til LCHF og er i næsten alle aldersgrupper ældre end mig selv, men den blev taget vel imod og faldt i god jord.
Jeg lavede dobbelt portion, det var til en stor bradepande.
Jeg skriver den som jeg lavede den.

16-24 stykker

350 g blødt smør
2,5 dl sukrin gold
400 g mørk chokolade
12 æg delt i hvider og blommer
300 g hasselnødder
2 tsk stødt kanel
½ dl kaffe espresso

Opvarm ovnen til 180 grader varmluft.
Pisk smør og sukrin gold luftigt. Smelt chokoladen over vandbad og rør den i sammen med smør og sukker.
Rør æggeblommerne i en af gangen. Rør kanel og espresso i. Pisk æggehviderne stive og vend dem i dejen lidt af gangen.
Hak hasselnødderne og kom dem i dejen.
Beklæd en bradepande med bagepapir og hæld blandingen heri. Bag den i ovnen i ca. 20 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar